Shopping 🛍 and Mexican food 🌮

9 juli 2021 - Valencia, Spanje

Ik was deze ochtend een beetje in een slechte mood, eigenlijk dus gewoon een beetje chagrijnig haha. Ik was namelijk nog niet toe aan op staan, maar toch moest ik eraan geloven, omdat ik naar school moest. Zoë vroeg nog; ‘’Roos gaat het goed?’’ dus ik reageerde met; ‘’het gaat prima ik heb gewoon moeie ogen’’. Toen ik wilde ontbijten en rustig mijn laatste cornflakes in het schaaltje had gedaan en ik vervolgens de koelkast open trok, kwam ik er achter dat ik ook geen melk meer had. Great, dit wordt zo’n dag dacht ik. Dus was doe ik; cornflakes weer terug in de verpakking, schaal terug in kast en bedenken wat gaan we dan eten.. Gelukkig had ik nog een sneetje brood en heb ik standaard wat jam staan, dan had ik tenminste iets naar binnen. Ik heb het ook echt met moeite naar binnen gekregen, ik werd namelijk keihard uitgelachen door Zoë hoe ik dit weg zat te kanen. Later zei Jane ook nog dat we haar wel wakker mochten maken toen wij ook wakker waren, dus zei ik met mijn chagrijnige hoofd; ‘’Ik ben anders nog helemaal niet wakker’’ 🤣 Gelukkig kennen we elkaar goed genoeg en kunnen we goed om elkaar lachen met dit soort dingen.

Vandaag had ik les van 0930 tot 1130 van Paula. Maar ondertussen dat ik naar school was gingen Jane en Zoë samen voor de tweede keer ontbijten bij DDL. Het was gister namelijk wel erg goed bevallen 😝 Daarna hebben zij nog wat rondgelopen in Ruzafa en onder andere een kerk bezocht en de overdekte mercado in Ruzafa. We meette elkaar bij de kerk, nadat ik klaar was met school.

We liepen naar huis en ik was zooo moe en had zoooo honger. We besloten om een mini siësta te houden. Je denkt vast, ook zonde van je tijd. Maar mocht ik deze dag willen doorkomen heb ik dit uurtje echt even nodig en ook de meiden vonden het wel even lekker om zichzelf te ontspannen dmv een boek lezen.

Phoe dit deed me goed zeg! Ik was er helemaal klaar voor om op pad te gaan. Vandaag hadden we het plan om te gaan winkelen in de stad! En hier slaagde we alle 3 aardig goed in. Zelf heb ik de slippers die ik al in het beige had gekocht bij de Natura winkel, nu ook in het legergroen gekocht. Deze schoenen lopen echt als de hemel. Ook heb ik Jane zo ver gekregen deze te kopen en beide meiden hebben nog een ander soort slipper hier gekocht. Verder heb ik eindelijk een leuke brillenketting gevonden en heb ik een scrubje gekocht bij de Rituals, omdat ik lichtelijk aan het vervellen ben. De rituals of buddha, als ik het goed zeg, anyway ik bedoel die oude oranje, die gaat er natuurlijk uit, omdat er een vervanger voor is gekomen. Dus al deze artikelen hebben nog 25% korting en laat ik deze nou net zo enorm lekker vinden! Verder hebben de girls zichzelf nog lekker verwend met wat kleding vandaag. Tussen het winkelen door hebben we een break gehouden voor een drankje en een spelletje Qwixx op het terras!

Het plan was om te gaan winkelen en in de stad te blijven en daarna meteen door te gaan naar La Tia Juana, een mexicaans restaurant, waar we gereserveerd hadden. Maar wat zweette we ons dood zeg… pfff. Dus besloten we eerst nog langs huis te gaan, zodat we even konden douchen en ons verder op konden frissen voor het eten. Dit was echt enorm fijn en dus een top idee als je het mij vraagt 😁

We hadden om 20:30 uur gereserveerd. Dit is het kleurrijke restaurant waar ik al eerder over had verteld, alleen aten we dit keer op het terras ipv binnen, omdat het zo ontiegelijk bloedje heet is. Dit was een goede zet! En wat hebben we heerlijk gegeten!!! Ik raad dit restaurant echt iedereen aan die in Valencia is of hier een keer heen gaat, maar vergeet zeker niet te reserveren (dit kan heel gemakkelijk online), anders kan je dat plekje wel op je buik schrijven.

Op de terug  weg was Zoë al super moe en ook moet ze morgen vroeg op voor de PCR test, dus is zij lekker dromenland op gaan zoeken. Jane en ik zijn nog even het terras op wezen zoeken voor een drankje. Eerst zijn we teruggelopen naar het grote plein, hier is namelijk een gratis concert wat je kunt bijwonen. De hele maand juli staat in het teken van Feria de Julio, met elke dag verschillende activiteiten. Zo vinden er behoorlijk wat grote (openlucht)optredens en concerten van grote namen plaats en kun je altijd wel ergens terecht voor een feestje, al is dit helaas nu wel allemaal wat minder door, daar heb je het weer, die kut corona! Hierna hebben we een moscow mule gedronken op een terrasje, naja althans, ik. Want jane had nog geen 2 slokken op in een uur en had haar geld eigenlijk weggegooid 🤣

Thuis duurde het even voordat ik ging slapen. Want ik wilde graag even een hele instructie achter laten voor Zoë, omdat ze morgen op eigen houtje naar de airport moet voor die test. En ik wil niet dat m’n vriendin verdwaald, dus heb ik alle info die je kan bedenken op de app gezet.

3 uur later was ik weer wakker en ik was niet de enige. Jane en ik kunnen nog al een spelletje spelen met elkaar als het om de airco gaat. Zij zet hem namelijk telkens aan en ik zet hem weer uit. Nou dit riedeltje kun je dus wel invullen 😂. Dus 3 uur later schrok ik wakker, omdat ik Jane op de gang hoorde, die uiteraard de airco aan zette. Dit keer heb ik hem dus ook maar aangelaten, omdat ik het zelf heel eerlijk ook wel warm had. So she was lucky 😋 O en ik kwam haar tegen, omdat ik uiteraard moest plassen zoals 100 keer op een nacht, even ter info 😅😂