Racen op de step door het Turia park 🛴

10 juli 2021 - Valencia, Spanje

Zoë moest vandaag al vroeg haar bed uit, omdat we om 0850 uur een afspraak hadden ingepland op de airport voor de verplichte PCR test voor de terugweg. Jane en ik daar en tegen konden iets langer in ons bedje blijven liggen. Heel eerlijk lagen we nog heerlijk op één oor toen Zoë alweer terug kwam van de test, rond 10:00, luiwammesjes zijn we 😛.

Allright, tijd om ons klaar te maken; douchen, aankleden etc en daarna door voor ontbijt. Wordt het vandaag Pianola of wordt het t’ vertrouwde DDL. Jep.. het werd het vertrouwde DDL. Ik nam weer eens het zelfde zoals altijd en Zoë en Jane hadden een menuutje dat daar op leek. Morgen moeten we wel iets eerder op voor ontbijt, want de trek die we hadden was te erg!!

We hadden bedacht om vandaag een E-step te huren, maar eerst door naar huis omdat we een koffie op hadden 🤓🤣 en je weet het maar nooit een half uur daarna 💩 – maar geen zorgen, geen vieze verhalen, want het was vals alarm. En daarnaast, meiden poepen niet toch?🤣🙄

Oke top, we zijn klaar om op pad te gaan dus zochten we naar een tent in de buurt die ons kon helpen aan de step. De eerste zaak waar we kwamen, waren de steps helaas al gereserveerd voor verhuur dus dat ging hem niet worden, of we moesten maar een uurtje willen. We bedachten langzaam naar het park te lopen en te kijken wat we tegen kwamen. Toevallig was de verhuur zaak naast Pianola open. Ik dacht wel aan deze, maar deze is 9/10 keer dicht als ik daar langs loop, dus had het niet echt als een optie gezien. Toen we er langs liepen zagen we dat hij open was EN dat ze ook steps verhuurde, TOP!!! De step kostte €19.00 voor de gehele dag, nou dat vind ik nog goed geprijsd. Ook hoefde we geen borg te betalen, alleen moest ik mijn rijbewijs achter laten, dus eigenlijk was dat de borg haha.

In het begin wat onwennig, maar we raakte al gauw gewend aan de stepjes die overigens mega snel kunnen. Ik had natuurlijk een paar weken terug er al een keer een stukje op gereden van iemand waarmee ik een drankje had gedaan. We zagen er ook super sexy uit, met ons mooie helmpie op ons hoofd, maar achja, dat hoort erbij en het is voor onze eigen safety.

We hebben het Turia Park letterlijk van begin tot eind afgereden met tussendoor een stop voor een drankje en een hapje (@petra, dit kan ik nu dus afstrepen van mijn to do lijstje, bedankt voor de tip!) We zijn hier ook eigenlijk een aardig deel van de middag mee bezig geweest, ongeveer een uur of 3.

Tijdens de break hebben we gezocht naar een spaans tapas restaurantje waar we wilde eten. Ja ga er nu maar eens eentje uitzoeken aangezien je in een land zit met 100 van deze restaurantjes. We kozen uiteindelijk voor Bar & Kitchen. Je kunt hier niet reserveren en moet altijd even wachten op een tafeltje. Tricky voor een zaterdag, omdat alles dan bomvol zit in Valencia, maar we wagen het erop.

Jane (en ik ook eigenlijk) wilde super graag nog een massage doen. Dus ook daar hebben we naar gekeken. Alleen helaas is het nu bijna onmogelijk om een duo massage te doen in Valencia ivm die stomme corona, omdat er maar max. 2 personen in een cabine mogen. Uiteindelijk had Jane een zaak gevonden die vanavond, eigenlijk over een half uur vanaf het moment van contact, een plekje zou hebben. Dus racete we met zijn drietjes daar naar toe om onze lieve Jane achter te laten. Massages zijn echt heel goedkoop hier. Althans.. niet overal, maar als je op de juiste manieren en plekken zoekt vind je hier zo veel voor leuke prijsjes. Je kunt hier al een massage van een uur krijgen voor maar €25.00 en in Nederland betaal je hiervoor het dubbele. Ik kon helaas niet ook terecht nog voor een massage vandaag, maar dat is geen big issue. Ik zorg gewoon dat ik een keer geweest ben in de laatste 2 weken die ik hier in het mooie Valencia nog te spenderen heb.

Ondertussen dat Jane de massage had, hebben Zoë en ik nog wat rondgescheurd samen en zijn langzaam richting huis gegaan. Hier lekker gedoucht en gedaan en even met het thuisfront gebeld. Jane zou om 1800 uur de massage hebben en dan van een uur lang. Om 1930 hadden we nog niks gehoord en begonnen wij ons toch wel zorgen te maken, maar gelukkig kregen we daarna gauw een reactie dat ze naar de verhuurder van de step zou komen zodat we gezamenlijk de steppen in konden leveren en ik mijn rijbewijs als borg terug kon krijgen. Mijn step is vandaag wel 3 keer gevallen! Vraag me niet hoe ik het voor elkaar krijg. Telkens riep ik; ‘’ja hoor daar gaat mijn borg’’ 😂.

We hebben heerlijk gegeten vanavond bij Bar & Kitchen en we konden echt super snel terecht. We moesten een nummertje trekken, maar kregen binnen 2 minuten al een tafel aangewezen, topp! We hebben heerlijke zalm gegeten, echte patatas bravas (want ja daar zit nog al een verschil in), nachos met guacamole en een groente pizza. Ook hadden we super lekkere sangria om te drinken 😍.

De avond heerlijk afgesloten op balkon ipv op een terras dit keer. We hadden er lekker een drankje bij en hebben wat spelletjes gespeeld, gekke foto’s gemaakt en lekker gekletst. Wat is het toch fijn om zo tijd te besteden met mijn lieve vriendinnen.

Nu liggen Jane en Zoë lekker te slapen, of iedergeval in bed en ik momenteel deze blog aan het schrijven. Ook voor mij wordt het zo tijd om naar bed te gaan, want het is alweer 01:18 uur en dus veeel te laat eigenlijk. Een beetje standaard gewoonte tegenwoordig.. maar ik probeer er op te letten. En zoals jullie nu dus lezen gaat dat enorm goed!!😂🙄😬