Met de fiat500 naar l'Alfás del Pi 🚗

8 juli 2021 - Valencia, Spanje

Vandaag gaan we naar Benidorm!!!! Of toch niet, Thank god!! Maar wel hier dichtbij.. het zal toch niet net zo erg zijn, want dat hou ik niet nog een tweede dag uit 🤣. Nee hoor. Vandaag gaan we de oom en tante van Jane bezoeken, want die wonen al een aantal jaren in Spanje en nu was ze toch ‘’in de buurt’’. Dus heef Jane een fiat 500 gehuurd, voor mij oud en vertrouwd, om naar daar te rijden waar zijn wonen.

We zijn meteen gaan rijden toen ik klaar was met school, dus rond een uur of 12:00. De rit ging best wel snel voorbij en na een kleine 1,5 uur waren we dan ‘’eindelijk’’ op plaats van bestemming. De oom en tante van Jane waren super gastvrij en ze hadden ook een mega schattig wit poedel hondje die maar al te graag aandacht en kusjes wilde.

Na wat sociallizen, begon de trek wel een beetje op te komen. En tijdens het praten over de omgeving, ben ik dus geinformeerd, dat er een fucking snackbar is hier. En jullie weten hoe erg ik snack naar saté saus! 🤤😲 Dus waar de lunch moest plaats vinden konden de meiden wel invullen 😂. Erg eigenlijk, zijn ze 5 dagen in Spanje, mogen ze alsnog snackbar eten. Ik heb heerlijk genoten van een kalfskroket, en echt een goede, want je hebt ook vieze kalfskroketten vind ik en natuurlijk een patatje oorlog 🤩. Het was super lekker, maar ik ben ook weer even genezen van de snackbar, dus dat is mooi 😆.

Na het snacken mochten we gebruik maken van het zwembad wat bij het appartementencomplex van hun hoorde, super lief! Hier maakte we dan ook maar graag gebruik van. Zo hebben we eventjes gezwommen en lekker ontspannen in het gras in de zon gelegen.

De terugweg duurde voor mij, ondanks mijn dutje, een stuk langer voor mijn gevoel. Dit was uiteindelijk niet zo. We moesten de auto terugbrengen bij de rental, 5 minuten gelegen vanaf de airport. Vanaf hier hebben we een cabify gepakt naar huis. Thuis was het tijd voor opfrissen en daarna er op uit om een restaurant te zoeken waar we wilde eten.

Dit liep niet heel flexibel, omdat het meeste super vol zat of gereserveerd was. We wilde in eerste instantie in de stad wat gaan eten, maar waren hier te moe voor en besloten daarom in Ruzafa te blijven, waar overigens genoeg lekkere restaurantjes te vinden zijn.

Uiteindelijk hebben we bij een of andere flamingo tent gegeten. Ik noem het maar zo, omdat overal flamingo’s in terug kwamen. Niet in het eten hoor! 😂, maar meer op de muur en in de kaart enzo. Het zal wat zijn als er flamingo op het menu stond. Nu ik dit hier typ vraag ik me af, zou dat ergens op de wereld op het menu staan? Flamingo? Ik kan het me echt niet voorstellen… maargoed, in China kun je ook kat of hond op je bord krijgen, dus ja, zoveel raarder kan het niet worden denk ik.

Bij de flamingo had je een menu voor iets van €16.00 waarbij je dan een voor, hoofd en na kreeg en je kon kiezen voor onbeperkt sangria, wijn, bier, fris etc. Echt een koopie.

Hierna nog bij mij op de hoek een drankje gedaan. Onderweg hier naartoe, oke het klinkt heel wat maar het was maar 1 straat dat we uit moesten lopen, zat een jongen alleen aan een tafel. We keken hem aan en hij ons en toen gebaarde hij de hele tijd, terwijl wij door liepen dat we erbij moesten komen zitten voor een drankje. Ik kwam niet meer bij.

Op het terras waar we uiteindelijk zaten, werd het nog raarder EN grappiger. Een jongen was namelijk helemaal geobsedeerd met Jane haar prachtige bos haar. Hij was verliefd op haar etc etc en noem het maar op. We kwamen niet meer bij. Hij durfde Jane haar haar niet aan te raken, terwijl dit een van de eerste vragen was die hij stelde, of hij dat mocht. Jane moest van hem ook zijn haar aanraken, want ook hij had een beetje krullen 😆. Eindstand was hij na 10 minuten verdwenen en had hij nog haar haar niet aangeraakt. Wat hebben we hier om gelachen zeg.