Een regendag

23 mei 2021 - Valencia, Spanje

Deze dag was niet zo heel spannend, maar wellicht kunnen jullie lachen om wat voor snuggere harry ik soms ben.

Geloof het of niet, maar ook hier in Spanje regent het nu ik hier zit. Vandaag was zo'n dag. Jullie denken dat ik alleen maar met m'n porum in de zon zit, maar dat valt wel mee hoor 😆. Het zou gedurende de dag 18 graden zijn met regen. Eindstand; 15 graden met regen 😓. Wat heb ik dus gedaan? Buiten iedergeval niks. Ik zat nog te overwegen om aan het werk te gaan bij Dulche de Leche, maar ik had vernomen van Yara dat het daar zo stampvol zat, dat er zelfs een rij buiten stond. Daar ga ik natuurlijk niet aan beginnen.

Uiteindelijk heb ik bedacht me maar eens nuttig te maken en mijn huisje schoon te maken. Want ook dat is natuurlijk part van op jezelf wonen...🎉. Dus muziek aan en gaan met die banaan! Zo heb ik zingend en dansend lekker gestofzuigd (om even op dit woord in te haken, ben ik de enige die de neiging heeft om ''stofgezogen'' te zeggen? Ik heb letterlijk google moeten raadplegen om te kijken hoe ik het juist zou schrijven. Beide komen naar boven, maar blijkbaar blijkt ''stofgezuigd'' het meest correct te zijn, dus gebruiken we dat maar 🤷‍♀️) , daarna een dweiltje en een doekje door het hele huis. Vermoeiend hoor, al die huishoudelijke taken zelf moeten doen 🤣; pap, mam, zoals ik altijd al zeg en ik benadruk het nog even, ik blijf nog heeeel lang thuis 😉❤. Ik begon de dag als een koukleum, maar ondertussen was het zweet me uitgebroken 🥵.

Oja dacht ik alles gehad te hebben, maar aangezien ik alle handdoeken had gebruikt en ik wel weer wat schone sokken etc nodig had, moest ik een was gaan draaien! Ik lijk wel een dom blondje met me verhaal nu, maar ik kan gewoon niet wassen zonder instructies 😂😅. Dus heb ik de hulplijn gebeld, het telefoonnummer van deze hulptroepen is bij de meeste van jullie wel bekend 😋. Namelijk mijn lieve mama! Die ging natuurlijk weer stuk van het lachen dat ik daarvoor ging  bellen. Ondanks dat ik het in Turkije 4 maanden heb gedaan, heeft blijkbaar geen een hersencel hier iets van onthouden. Ik weet niet wat dat over mij wilt zeggen, maar dat gedeelte slaan we gewoon even over. Maar om jullie gerust te stellen, ik heb uitleg gehad en ik ga het onthouden voor de komende tijd. Ik heb het niet eens op een briefje hoeven schrijven. 2 jaar geleden was dat wel anders. Dus ik zie vooruitgang.

Verder heb ik lekker rustig aan gedaan. Serie kijken, leren, werken aan deze blog. Omdat ik no way de deur uit ging met dit weer (want hier heb ik niet eens kleding voor bij) was mijn plan mijn restje kipkerrie op te eten. Ik zat het met tegenzin naar binnen te werken en dacht, nee roos, dit is echt 100 keer niks. Dus die is hoppa de prullenbak in gegaan. Gelukkig had ik nog een restje pasta tonijn op mijn eigen manier (hier kan oprecht niks mis mee gaan) dus heb ik die maar lekker opgegeten. Ik ben nog niet zo'n wereldkok, maar oefening baart kunst he, dus ik heb de hoop nog niet opgegeven.

O en deze hele dag heb ik doorgebracht in mijn pyjama! (Niks voor mij, maar ik dacht laat ik eens gek doen 😝)

1. Marijk:
    27 mei 2021
    Lieve Roos, zo leuk je berichten te lezen.😊
    Je bent echt heel goed bezig, durf nooit meer een woord Spaans tegen je spreken, je bent na 11/2 week al zo goed, mamma heeft me een stukje laten horen. Zo knap wat je allemaal onderneemt.
    Dikke knuffel van mij.🥰💋
  2. Rosalie Kroom:
    28 mei 2021
    Wij gaan straks lekker spaans spreken samen hahha.
    Geniet van mijn blogs, foto's en video's :)
    💗