Start van schoolweek 2

24 mei 2021 - Valencia, Spanje

Maandag, de dag van een start van weer een nieuwe week. Wat betekend dat ik er alweer een goede week op heb zitten. Wat is deze eerste week voorbij gevlogen zeg! Voor mij voelt het alsof ik hier al weken zit en ik begin me ook al aardig thuis te voelen. Ik weet nu een beetje alles te vinden, weet waar ik lekker eten kan vinden (BELANGRIJK!) en heb al leuke contacten gehad hier. En dat allemaal in een week. Ik krijg het hier nog bijna druk met al mijn afspraakjes en plannen 😝

Vandaag begint mijn tweede schoolweek, momenteel nog een week vol privélessen, dus ik bof daarmee. Ik moet zeggen, het is oprecht veel informatie in een keer steeds. Maar Sara, mijn lerares gaf ook aan dat ze merkte dat ik dat aan kon en ik dan straks gewoon bij de verder gevorderde mag instromen. Dus hoe cool is dat! En natuurlijk super leuk om te horen dat ik het goed doe.

We hebben het vooral gehad over het klokkijken hier en een paar aparte werkwoorden. Ik heb oprecht geen moeite met klokkijken, maar hier doen ze dat toch wel een beetje apart. De werkwoorden waren iet wat lastig, maar dit is gewoon echt een kwestie van leren en gewoon weten. Dus dat wordt even stampen van de week.

Uit school ben ik meteen doorgegaan naar het strand. Ik had mijn spullen vanochtend al gepakt hiervoor, vandaar dat ik in een keer door kan. De busstop was echt 1 straat achter de school, dus dat was super chill! Je kon een kaartje in de bus kopen voor €1.50 - dat is ook geen geld. Alle ritjes kosten €1.50, maakt niet uit of je nou 1 halte, of 6 haltes blijft zitten.

Eenmaal op het strand aangekomen was het tijd om een plekje te zoeken. Nou plek genoeg natuurlijk aangezien we pas in mei leven. Er stond wel een windje en dat was te merken ook. Wat heb ik toch eigenlijk een pest hekel aan zand 😂, helaas onvermijdbaar op het strand... Dan zat er weer zand op mijn handdoekje en dus vervolgens weer aan mij geplakt. Daar wordt je toch niet goed van! Maargoed, alles voor een kleurtje dus we doen net alsof het me niets doet. Wat had ik een honger zeg, dus at ik mijn appel en wat chipies. Never nooit dat dat mijn maag zou vullen... Na 2 uurtjes te hebben gelegen ben ik maar een restaurant op gaan zoeken. Het was een uur of 1700, veel te vroeg om te eten, maarja wat kan mij het schelen. Dus bestelde ik een heerlijke bieftstuk met pepersaus. Hierbij kreeg ik van die lekkere aardappeltjes en gegrilde groente. YUMMIE! Om dat mijn leven zo slecht is hier heb ik ook maar meteen een toetje genomen, ik zat er toch 😋.

Hierna moest ik weer terug met de bus. Wist ik veel welke bus ik moest hebben, maar ik had hem gevonden (dacht ik). Ik had geen gepast €1.50 meer, of naja, jawel, maar dat lag allemaal los door mijn tas, heel fijn altijd. Dus wat doet die buschauffeur, hij gaat gewoon rijden terwijl ik nog geld zoek. Dus wat doe ik? Ik ga gewoon lekker zitten 😂. Ik had al gehoord dat zwart rijden best ''normaal'' is hier en dat het veel gedaan wordt. En daarbij, voor alles is een eerste keer toch? Nou dit was mijn eerste keer. Ik zat alleen maar te denken; zul je zien dat ik net de sjaak ben hoor. But it was my lucky day. Vandaag was dit dus mijn eerste buservaring in Valencia!

Omdat ik zo laat die biefstuk had gegeten heb ik als avondeten maar 2 crackers met hollandse kaas genomen (Arie & Marga - Alexanderhoeve Uithoorn, Bedankt 😊). Hierna ook nog even wat huiswerk gemaakt. Dit wilde ik op het strand doen, maar vergeet dat maar, zand maakt het je niet makkelijk.

Vergeten jullie trouwens niet mijn foto's en video's te bekijken :)
Ook deze upload ik regelmatig!

En laat gerust eens een comment achter 😄