Post-its, taart en nieuw eten!

19 mei 2021 - Valencia, Spanje

Vandaag begon ik om 0930 uur. Nog steeds luxe tijden maar wel wat anders dan 1145 ;p. Het ging vandaag super goed! Door het vele leren wist ik bijna alles wat we de 2 dagen ervoor hadden besproken. Ze was verbaasd en enthousiast. Ik ga vandaag ook even een filmpje uploaden zodat ik mezelf even aan jullie voor kan stellen, houden jullie dat in de gaten?

Vandaag hebben we het over mi casa gehad. Over wat zich allemaal in huis bevind. Dus wat heb ik gedaan? Ik heb zojuist allemaal post-its gekocht en beschreven en die ga ik door heel het huis plakken. Dan loop ik er de hele tijd met mijn snuffert tegen en weet ik zeker dat ik het binnen een no-time weet 🤓. Welke idioot doet dat nou, dat denk je vast en ik zelf ook! Maar ik ga het wel doen, gewoon omdat het kan.

Uit school eerst even wat nuttige dingen gekocht. Zoals dus de post-its, maar ook een mapje om al mijn losse papieren bij elkaar te houden, paperclips en pennen! Hierna thuis mijn laptop opgehaald en meteen doorgelopen naar Dulce De Leche. Hier een lekker broodje brie/Serranoham gegeten met een citroen/mint limonade en even het thuisfront geüpdatet.  Ik heb hier een paar uur gezeten vanmiddag. Eerlijk gezegd zit ik er nog en ben ik alvast begonnen met mijn blog van vandaag. Het is momenteel 1500 uur. Ik zit hier nu lekker aan mijn cheesecake framboos met een, je raad het vast al, een matcha latte! Wat een chemische kleur heeft dit drankje eigenlijk, maar daardoor smaakt hij niet minder lekker. Ik ontplof maar er ligt nog zeker voor 2 happen taart, zonde om te laten liggen.

Vanavond ga ik eten met Saida, dit gelukkig pas om 2000 uur. Dat betekend dat ik nog 5 uur heb om uit te buiken, dat moet wel lukken toch? We gaan eten bij Restaurante Babalu Mediterraneo & Caribeño, ik ben enorm benieuwd!

Als ik zo mijn 🍰 op heb ga ik lekker naar huis, anders blijf ik hier bestellen. Ik zal wel wat foto’s toevoegen van de lekkernijen die ze hier verkopen.. dan begrijp je me wel. En zeker voor een taartliefhebber/zoete broodjes liefhebber als ik is dit enorm verleidend.

Eenmaal thuis even een siësta gehouden hihi, lekker een dutje op de bank. Hierna het hele huis volgeplakt met mijn geschreven post-its , ik vind het er wel grappig uit zien! Benieuwd hoe het eruit ziet? Bekijk dan mijn filmpje!

🥘 Om 1930 begon ik met lopen naar het restaurant eenmaal de straat uit dacht ik, SHIT! Ik vergat mn mondkapje *awkward* dus gauw teruggelopen om mn mondkapje te halen. Ben er blijkbaar nog steeds niet aan gewend. Eenmaal op de helft belde Saida mij, het restaurant blijkt gesloten te zijn om woensdag.... super dom want beide hebben we daar overheen gekeken online. Great. We zijn elkaar tegemoed gelopen en teruggelopen naar Rufaza. Hier hebben we op de hoek van mijn straat een restaurantje opgezocht. Vooraf namen we een tapa, namelijk gefrituurde aubergine met honing en zout! Ik had uberhaupt nog nooit aubergine op, maar het was op deze manier bereid eigenlijk best wel heel lekker. Als hoofd namen we Pealla, maar wel met kip. Ook dit was mijn eerste keer dat ik dit at. Ik vond het wel lekker, maar niet de van het. Het was een super gezellige avond, om 2230uur hebben we de avond afgesloten.

Het is deze week niet heel warm in Valencia. Het is gemiddeld 21 graden. Overdag in het zonnetje is het heerlijk, maar savonds best wel heel erg fris. Dit merkte ik toen Saida en ik nog samen op het terras zaten. Zit bijna te denken om een trui te kopen een deze dagen.

Wil jij iets weten over Valencia of wil je gewoon wat delen? Leave a comment 😊

Anyway, dit was het weer vandaag. BUENAS NOCHES 😴

1. Oma:
    20 mei 2021
    Hoi Roosje
    Wat heb je al veel meegemaakt.. En super leuke dingen gedaan en ondekt.. En al kennis gemaakt met verschillende mensen.. En ook leuke gezellige afspraken gemaakt.. Leuk hoor.. Geniet er maar van..
  2. Rosalie Kroom:
    28 mei 2021
    Ik ga zeker genieten 😍
  3. Petra:
    20 mei 2021
    Roos, wel een fiets gaan lenen/huren, want er loopt een oude rivier ( die is drooggelegd) en die gaat van de stad naar de zee. Via die fietsroute is heel veel te zien. Veel plezier !
  4. Rosalie Kroom:
    28 mei 2021
    Wil ik zeker gaan doen, of een elektrische step, thanks voor de tip 😊
    Het Turia park is prachtig tot wat ik er tot nu toe van heb gezien!