Nieuwe profesor, family-time & San Juan

22 juni 2021 - San Antonio de Benagéber, Spanje

Vandaag had ik les op school van een ‘’nieuwe’’ profersor. Hij, Antionio, was niet nieuw op school, maar wel nieuw voor mij, omdat k tot heden alleen nog les had gehad van Sara en Paula. Ik had vandaag les van hem (privé & groepsles) omdat Paula vakantie heeft. Wat mij meteen opviel, hij scheert zijn benen EN armen 🤨 – ik weet niet waarom dat soort dingen mij altijd meteen moeten opvallen 🤷‍♀️😂

Lunchen deed ik zoals gewoonlijk weer eens bij Pianola, zelfde broodje, zelfde drankje zoals altijd. Thuis was ik bezig met volgende reisplannen, zoals een surfvakantie met vriendinnen of een rondreis door Azië, we zullen zien wat de volgende plannen worden. Ondertussen lekker gebeld met vriendinnen, ook die moet ik updaten over alles.

Rond 1550 uur ben ik naar de airport gegaan, met de metro, om mijn ouders, zus en Donny te verassen op de airport. Precies toen zij landde, kwam ik bij mijn eindstation aan dus dat was goed getimed. Het was super fijn elkaar weer te zien, maar ook heel raar toen zij vertrokken met de huurauto en ik weer achterbleef 😝. Want zij gingen naar het huurhuis en omdat ik morgen nog les heb ging ik gewoon naar mijn appartement toe, wat logisch klinkt, maar raar voelde. Vooral voor mijn ouders.

Dus terwijl zij naar het huur huis in La Cañada gingen, ging ik weer met de metro naar mijn appartement in Ruzafa. Thuis heb ik mijn andere restje pasta pesto opgegeten, al om 1830 want wat had ik een honger zeg! En een aflevering, helaas voor nu alweer de laatste, van de Walking Dead gekeken.

Toen was het nog even tijd om te bloggen, leren en mijn laatste huiswerk maken voor mijn les morgen. Ook heb ik mijn eerste voorbereidingen getroffen voor morgen betreft mijn spullen pakken, omdat ik morgen opgehaald wordt om bij mijn familie te verblijven in het huurhuis en heb ik nog even een wasje gedraaid etc.

Morgen is er een feestdag op vele plekken, hier ook wel San Juan genoemd. Het Sint Jansfeest (op zijn Nederlands gezegd) begint na de zonsondergang van 23 juni, Sint Jansavond: de vooravond van de christelijke feestdag Sint Jansdag. Het is de dag waarop de geboorte van de Johannes de Doper wordt herdacht. De profeet die de komst van een messias aankondigde in de persoon van Jezus, die hij later zou dopen. Door deze feestdag is bijna iedereen donderdags vrij. Omdat tussen de donderdag en het weekend maar 1 dag zit, is het hier in Spanje heel normaal dat de dag die hiertussen zit ook vrij wordt gegeven, dus vandaar dat ik al morgen naar mijn familie kan, ipv vrijdag uit school. Hier kwam ik pas 2 weken geleden achter, wat dus een super leuke verassing was voor mijzelf en mijn familie, omdat we zo nog meer tijd samen kunnen besteden, het is bijna een kleine vakantie.