Mini vakantie! 🌞

23 juni 2021 - San Antonio de Benagéber, Spanje

Vandaag had ik vroeg les, super fijn, want des te eerder kon ik mijn familie zien. Eigenlijk was dat ook het enige waar ik vandaag mee bezig was. ‘’Gelukkig’’ vloog de tijd van de les voorbij en kon ik gauw naar huis om mijn spullen te pakken voor mijn paar daagjes ‘’weg’’. Rond een uur of 1230 stonden ze ineens voor de deur, super leuk! Nou kon ik hun ook eens laten zien waar ik woonde, zonder dat er een schermpje tussen zat. Hierna gingen we door naar Pianola om daar wat te eten, omdat ik hier altijd zit. Hoe leuk om je familie mee te nemen naar jou favoriete plekje!

Nu op weg naar het vakantiehuis in La Cañada en nog even ontspannen en genieten van het weertje. Het was vandaag wel een beetje bewolkt, waardoor ik het al gauw fris had. Ik mag eigenlijk niet klagen, maar heb het gewoon gauw fris als je die warmte eenmaal gewend bent 🙈. Maar omdat Donny zo lang kan zeuren tot je het doet, ben ik uiteindelijk toch nog even wezen zwemmen, wat uiteindelijk best wel lekker was.

Vervolgens even gezamenlijk gekeken naar Restaurantjes in de buurt. Uiteindelijk besloten we bij Oliver Bistro te eten. Het restaurant ging om 20:00 open, alleen konden we helaas pas om 20:30 uur terecht, dus moesten we nog even rondlopen in de buurt. We hadden geluk dat we nog een tafeltje konden regelen. Omdat het die feestdag was, waren bijna alle restaurants deze avond gesloten en wij waren niet de enige die bedachten om hier wat te gaan eten.

Vooraf hadden we diverse tapas besteld om samen te delen als voorgerecht. We hadden echt van alles; een burrata met salami en pesto, diverse soorten hammen en worsten, aubergine uit de oven, foccacia puntjes etc. De grap was, dat de ober dacht dat dit gewoon ons avondeten was, maar wij zagen dit dus als voorgerecht en wilde nog een hoofdgerecht bestellen. Hij keek ons maar al te vreemd aan haha. Uiteindelijk me ouders en don een burger, Lisa een pizza en ik een pasta met truffel. Als ik naar mijn ouders en Don moet luisteren, is dit de beste burger die zij ooit hebben gegeten en moeten we hier zeker nog een keer eten van de week.

Later op de avond drankjes aan de tafel in de tuin en lekker lekgestoken worden. Wat een gemene muggen heb je hier! Ze laten dikke, pijnlijke harde plekken over en jeuken dat ze doen! Maargoed, die nemen we maar voor lief. In Valencia stad heb ik hier echt helemaal geen last van en ben ik in al die tijd pas 1x gestoken (tijdens de wijnproeverij).

Het voelde helemaal niet raar om met mijn familie te zijn. Wel raar is het idee dat zij straks weer weg gaan en ik hier nog en tijdje blijf. Maar ook dat went weer en ik weet zeker dat de tijd gaat vliegen de laatste weken. Maar nu even genieten van mijn mini vakantie! 🌞