Dé hel van Spanje en tentakels op tafel

24 juni 2021 - Valencia, Spanje

Vandaag een simpel ontbijtje in de buurt, een croissantje met een verse jus / koffie. Nu op naar Benidorm, wat ongeveer 1.5 uur rijden is.. De reis duurde naar mijn gevoel een eeuwigheid + ik zat helemaal dubbelgevouwen achterin de auto, heel comfortabel! Not.

Eenmaal aangekomen in Benidorm dacht ik waar zijn we beland?! Ik zag meteen al, dit is echt niks voor mij. Ieder zijn smaak, maar wat een verschrikking 😂😅 Dit was 100% zeker de eerste en de laatste keer dat ik een voet in Benidorm heb gezet of zal zetten. Ik zal het ook nooit aanraden aan iemand. Maar wat ik zeg, iedereen zijn smaak, zo zijn er ook mensen die mijn plannen 100x niks vinden en dat mag. Maar toch, niet naartoe gaan! 🤣🤣 Een warme dag in Nederland in Noordwijk op het Spaanse strand.. dat was het.

Ook was er nog flinke sensatie! Van een stel liep namelijk een vrouw met haar mondkapje op haar kin, maar dat is uiteraard niet de bedoeling ervan. Dus wat doet die agent, hij beeld naar haar af dat ze hem op moet doen, wijst ze naar het strand van; ik ga daar heen. Tja dat is gewoon de aanwijzigingen van de agent negeren en dan vraag je op problemen. Dus die agenten zetten de auto midden op de boulevard naar en volgen met een bloedgang dit stel. Waarop er vervolgens nog 2 moteragenten volgte, een tweede auto met agenten en een agent op een quat. Eindstand; vent werd in zwembroek zonder schoenen of wat dan ook afgevoerd met de politiewagen en van ik denk vriendin, geen enkel spoor meer op het strand. Geniet van je vakantie zal ik zeggen 😅. Volgensmij waren het Nederlanders, verbaasd me niks, want wij kunen ook niet luisteren.

Eerst gingen we even goed lunchen hier. We gingen eten bij een soort van Duits restaurant, zo noemde ze het ieder geval. Je kunt wel merken dat zie hier op toeristen gericht zijn en hoe! Je kunt de kaart in het Nederlands krijgen en zelfs de ober sprak kleine stukjes Nederlands. Je gaat je bijna afvragen of je wel in het buitenland bent, althans, ik wel.

Ik heb wel oprecht heel lekker gegeten. Ik had varkenshaas besteld met een pepersausje, de aardappeltjes waren gebakken met spekjes en ui/knoflook en de boontjes ook. Dit compenseerde weer het magere ontbijt, want ik zat bommetje vol.

Op de terugweg de hele weg geslapen en dubbelgevouwen achterin gezeten. Wat was ik blij dat we weg gingen uit dit gat. Na die eeuwigheid weer thuis mezelf weer uitgevouwen nadat ik uit de auto was gestapt. Nu tijd voor relaxen aan het zwembad en dat doen we lekker TOPLESS! Waarom ook niet. Ondertussen zijn het al 2 koplampen dus ze kunnen wel wat kleur gebruiken 🤓.

Deze avond gingen we eten bij een restaurantje wat super goed aangeschreven stond in Paterna. Het eten was niet spetterend, maar wel prima. Behalve als je het aan onze Donny zou vragen. Volgens hem zaten we bij een of andere tofu tent🤣🤣, hij wist niet wat hem overkwam met sommige tapasgerechten op tafel. En to be honest… wij ook niet. Blijkbaar dacht die vent dat we helemaal niet vlees aten, dus kregen we onder andere wel 3 verschillende bereidde calamares op tafel geserveerd. De eerste was heftig, maar oke. De tweede was gefrituurd, nou dat kennen we dus prima, maar die laatste 🙄😮😵😵 dat was gewoon een fucking dikke tentakel met zuignappen, foto wordt uiteraard geupload. Mijn reactie was ook heel droog; ‘’Oke dit is next level’’ 🤣 en vervolgens hebben we er met hele grote ogen naar gekeken en uiteraard was Lisa weer eens de heldin die het ging proeven. Ik geloof dat ik die geur van die calamares nog de hele avond heb geroken, die zat gewoon vast in mijn neus.

Thuis bijgekomen van de schrik van de tentakel en lekker een drankje gedaan met zijn allen aan de tuintafel en een muziekje erbij.