Mini vakantie met de familie 😍

26 juni 2021 - Valencia, Spanje

Wat nu bedenk tijdens het starten met deze nieuw blog, is dat ik jullie helemaal niet heb verteld over mijn kleine roadtrip met Donny afgelopen woensdag. Donny wilde graag even een rondje rijden in de omgeving (wanneer houd Donny niet van autorijden?!) dus besloot ik even met hem mee te gaan. Muziekje aan en lets go! Ze kwamen we op vele verschillende en ook erg afgelegen plekken. Zo kwamen we geiten tegen, maar zagen we ook een eekhoorn 😍 wat zijn die cute!!!! We kwamen wat verder afgelegen ook niet echt woonbare huizen tegen, ook hier in Spanje heb je zelfgebouwde krotten. Bij 1 ‘’huis’’ zeiden we nog; hier woont zoizo niemand. Nou niet te vroeg wat zeggen want toen kwam er een grote zwarte blaffende hond naar buiten lopen 🤣😅, We wisten niet hoe gauw we de auto moesten keren. Super creepy, want er stond dus ook zo’n houten palet van een schommel zegmaar, en er hing oa een knuffel met een touw om zn nek aan, alsof hij die had gekillt, heel eng. Maar zo zie je wel weer wat van de omgeving. We dachten dat we super ver waren, wat uiteindelijk echt totaal niet bleek te zijn, lol.

Ik zal verder het weekend een beetje samenvoegen in deze blog ipv 3 losse bloggen van een paar zinnen. Want ondanks dat het super fijn was met mijn gezin en we het heel gezellig hebben gehad hebben we niet heel veel meer gedaan dan genieten van elkaar en relaxen aan het zwembad.

Zo heb ik voor het eerst in mijn leven verbrande tieten ontwikkeld door het topless zonnen 😂, zag donny zo rood als een tomaat omdat hij in slaap was gevallen in de zon en niemand hem wakker maakte 🥵🍅 en zat Lisa de boekenwurm lekker met haar snuit in de boeken. Nee hoor uiteraard is er wel meer te vertellen dan dit, dus ik zal proberen het hier een beetje samen te voegen.

We hebben steeds lekker thuis geluncht zodat we optimaal van het huis en het zwembad konden genieten. Hiervoor moesten we uiteindelijk wel even langs de supermarkt. Dus je ziet ons misschien al gaan, maar we waren in een mega grote carrefour en ondertussen deed de helft (dit waren natuurlijk Lisa en ik) lekker zijn eigen ding en de rest liep als een bezetene in door de winkel om de nodige dingen in huis te halen en we kunnen natuurlijk allemaal raden wie de leiding had 😋 (loveyou mom❤😂)

Ook was, je zult het niet geloven, ons trouwe en geliefde spel mee naar Spanje, TICKET TO RIDE. Was even kijken of ik het nog wel kon, maar ik ben geëindigd op een mooie tweede plek, dus dat zit wel goed. Ook heb ik dit weekend (wel 2 keer!) eindelijk (dit was poging nummer 4 of 5) een super lekkere pasta carbonara gegeten. Dat werd eens tijd en het was een gewaagde gok aangezien hij al zo vaak was tegengevallen, maar blijkbaar kunnen ze bij Il Cortille in La Canyada wel gewoon een normale carbonara produceren. De pasta was dus zo goddelijk dat ik hem wel 2 keer heb gegeten dit weekend.

We hebben 2x bij de tent gegeten met de beste burgers ooit (als we naar donny en mijn ouders moeten luisteren), want deze burger moest en zo nog een keer gegeten worden! En hetzelfde geldt voor Il Cortille, maar dat was al duidelijk door de 2 maal pasta carbonara. Een keer in het restaurant en 1 keer afhaal om lekker thuis op de zondag op te eten in de tuin.

Wat een nare kut muggen heb je hier trouwens. Echt verschrikkelijk!! Je denkt die komen alleen savonds, maar we werden letterlijk 24/7 lekgestoken door die beesten. Of we nu op ons bedje lagen, in het zwembad, aan de keukentafel…. Prik prik prik prik. En wat kreeg je er dikke rode opgezwollen plekken van, echt heel sexy. Ik snap echt niet het nut van deze dieren op aarde. Ik heb het dus even opgezocht en ik kwam tot de volgende conclusie;  de conclusie op internet is dikke poep. > De mug dient blijkbaar als voedsel andere dieren, mug = insect dus nergens voor nodig, er zijn genoeg insecten op de wereld. Daarnaast ontwikkeld de wetenschap medicatie door van muggen te leren 🤨, misschien ben ik wel te dom om dit te snappen, maar hebben we die diertjes daar nu echt voor nodig?

Mieren daarentegen vind ik heel fascinerend, al zijn ze ook niet allemaal even fijn. Ik heb een mier gefilmd die gewoon een hele wesp aan het meesleuren was met zichzelf. Bedenk die verhouding even, hoe cool, dat zo’n klein wondertje dat kan verschepen. Mieren zijn echte bouwers. Uiteraard kon ik het niet laten om dit te filmen.

Iedereen klaagde enorm over de bedden, maar daar had ik geen last van. Waarschijnlijk heb ik gewoon geluk en heb ik het beste bed uitgekozen. Naja gekozen.. ik kon kiezen uit 2 slaapkamers omdat de rest al bezet was, wat gewoon betekend dat zij een slechte keus hebben gemaakt en ik de lucky one ben.

O en we hadden onze persoonlijke zwembadschoonmaker: Donny! Dus mocht je een zwembad hebben kan je hem via mij inhuren 😉

Al met al een paar hele fijne dagen gehad met mijn gezin. Morgen ochtend zullen zij mij afzetten in Ruzafa en zullen zij door gaan naar de airport voor die stomme PCR test voor de terugweg.

1. Petra:
    2 juli 2021