Mexican food 🌮 & Casino 💸💸

16 juni 2021 - Valencia, Spanje

Vandaag heb ik weer allemaal nieuwe dingen geleerd in de les. Ik leer nu steeds meer tijdvormen bij zodat ik nog correcter de taal kan spreken. En I like that. Vanmiddag heb ik geluncht bij DDL (dulce de leche) en ondertussen even gewerkt aan mijn blog. Ik heb eerst genoten van een broodje met een homemade limonade en later op de middag (want ja ik zat er wel even) een taartje met een sapje. Het was een ganache taartje en hij was jummiee! Maar ook super machtig, dus heb ik de overige helft mee naar huis genomen om later een keer op te eten. Ook dit kon ik nu uit mijn hoofd vloeiend vragen in het Spaans. Er was echt een mega zwangere vrouw hier, wat een dikke buik zeg, ik dacht echt WOOOW – moet daar echt niet aan denken dat ik zo’n grote buik zou krijgen🤣🤣.

Smiddags thuis heb ik even een familicall gehad met, je leest het al, mn familie. Volgende week komen mijn ouders, Lisa & Donny mij opzoeken in Valencia en wil je deze tijd vliegen is er een hoop geregel en gedoe , dus daar waren ze bezig met de drukke voorbereidingen.

Hierna ook thuis nog even aan de blog gezeten en een klein siësta gehouden. Ik merk echt dat ik ‘s middags vaak wat moeier ben, maar dit heeft denk ik ook met de warmte te maken.

Vandaag ben ik uit eten geweest met een meisje Iris. Ik weet niet 1 2 3 of ik eerder over haar heb verteld, maar de zaterdagochtend in Madrid ontving ik een berichtje van haar via facebook of ik een keer wat wilde drinken. Dit werd dus uiteindelijk lekker uiteten saampjes. Ze kwam met een leuk restaurant, waar ik al een tijdje wilde gaan eten, dus dit kwam mooi uit.

Het restaurant heet ‘’La Tia Juana’’. Dit is een Mexicaans restaurant in het centrum van Valencia. Het restaurant ziet er super gaaf uit, het is een grote kleurenbom met diverse maskers en gezelligheid. Je zult wel denken, maskers? Maar dat wordt wel duidelijk als je de foto’s bekijkt. Vooraf hadden we guacamole groener dan groen met nachos  en als hoofd hadden we kip, met diverse groenten voor in pannekoekjes. Ook hadden ze hier een hoop originele kleurrijke cocktails waar je uit kon kiezen. Ik had uit verhalen gehoord dat dit wel een prijzig restaurant was, maar eindstand was het €27.00 eu pp, dit vond ik echt heel erg mee vallen, voor Nederlandse begrippen dan. Ik begrijp dat het voor Spaanse begrippen een stuk duurder is. Bij het weggaan mochten we nog draaien aan een rat, je kunt dan een gratis drankje bijvoorbeeld winnen voor de volgende keer, helemaal leuk en een reden om terug te komen.

Iris had plannen voor het casino vanavond met haar huisgenootjes en vroeg of ik mee wilde. Ik twijfelde omdat het casino een stuk buiten het centrum lag, maar dacht uiteindelijk, waarom ook niet, lekker random en ik hou van het casino. Zo ontmoette ik haar huisgenootjes en gingen we gezamenlijk met de metro naar het casino.

Uiteindelijk heb ik geen winst gedraaid, maar wel weer even een hele leuke avond gehad. Om 0100 uur vond ik het toch echt tijd om naar huis te gaan, morgen weer ‘’vroeg’’ les en ik moest fresh zijn om iemand (we houden het spannend 😜) een wat  later tijdstip nog op te halen van de airport.