Lluvia y pescado 🌧🐠

19 juni 2021 - Valencia, Spanje

Ondanks het vroege naar bed gaan, heerlijk uitgeslapen vandaag, wat we blijkbaar nodig hadden. We stonden zo laat op dat ons ontbijt uiteindelijk een brunch werd en deze hebben we gehouden mij Pianola. Hier hebben we een tijdje gezeten om lekker rustig wakker te worden met wat eten, milkshakes, matcha lattes etc. Het was vandaag echt naar weer en terwijl wij er zaten kwam er ook een enorme regenbui naar beneden. Hier dienen de zonneschermen tegelijkertijd voor regen, handig!!

Na het eten doorgelopen naar een bushalte om naar het Oceanografic te gaan, een van de vele bekende gebouwen die je ziet als je googled op Valencia. We hebben ongeveer 2.5 uur gespendeerd in het aquarium en hebben super gave dieren gezien. Zo is dit het enige aquarium in Europa met een beluga familie, wat een geweldige dieren 😍. Ook kwam er een zeehondje de hele tijd voor me neus zwemmen op zijn kop etc en naar me te kijken, daar wordt je toch verliefd op 🥰. Er was ook een super grote dikke blauwe vis met mega grote lippen, ook deze vis heb ik nog nooit in een ander aquarium gezien, deze heette de Napoleon vis.

Na het aquarium nog kort door het Turia park gelopen, maar onze benen waren helemaal dood en het begon ook alweer te regenen. Dus hebben we uiteindelijk een taxi gepakt naar huis, aangezien dit toch maar €3.50 kostte.

Thuis hebben we dan eindelijk de film Mulan gekeken 🤩 waar ik weken op had gewacht. Dit met nog mijn halve taartje die ik over had en Martin met zijn chocolade die ik voor hem gekocht had. Ik vond de film echt heeeeel leuk! Ook even een reservering gemaakt bij bij The Black Turtle, een burger restaurant bij mij in de straat.

Hier gingen we om 2100 uur eten. Vooraf hadden we frietjes met gesmolten chedder en mozarella kaas en als hoofd beide een burger. Ik kon hier zoete aardappelfrietjes bestellen dus dit heb ik natuurlijk mooi gedaan 😍. En na het eten de avond afgesloten met wijntjes op het schattig frans balkonnetje. Terwijl we daar zaten kwam er ineens aan de overkant van de straat allemaal Nederlandse muziek, te grappig en heel random.

Morgen beloofd wel een mooie zonnige dag te worden vanaf het middaguur, dus laten we dat hopen. Want morgen is het stranddag!!!