Another day in the city 🙌

18 juni 2021 - Valencia, Spanje

Vandaag hadden we het wekkertje om 0900 uur. Ik had om 11:45 school en we wilde graag de tijd hebben om wakker te worden om vervolgens samen te ontbijten bij DDL.  Ik had zoals gewoonlijk weer mijn favo brunch menuutje en hij had een oreo croissantje met koffie. Om 11:30 uur gauw naar school en Martin naar de metro voor de test op de airport (alvast weer voor de terugweg).

Ik heb meerdere keren de weg, welke metro etc uitgelegd omdat ik bang was dat hij zich niet zou redden in zijn eentje in Valencia, maar dat kwam natuurlijk gewoon helemaal goed en maakte ik me druk om  niks. Ook tijdens de les keek ik 100 keer op mijn telefoon, want stel je voor hij zou verdwalen 😂 – over bezorgdheid enzoooo.

Toen ik klaar was met school, was hij ook net weer thuis. Dus zijn we samen de stad in gegaam om (voor hem dan) de stad een beetje te verkennen. Zo hebben we lekkere drankjes gedaan op het terras (bier + sangria) en hebben we een ijsje gegeten waar je u tegen zegt zoveel krijg je, maar daar betaal je ook wel voor.  Zijn we naar de mercado central geweest, probeerde we de kathedraal te vinden die we niet hebben gevonden en hebben we even gezeten op het pleintje van Plaza de Virgin.

Verder vele winkeltjes afgegaan en lekker genoten van de omgeving en van elkaars gezelschap uiteraard. Rond 1930 waren we helemaal kapot en hadden we er zowat 20.000 stappen op zitten. Met moeite zijn we doorgelopen naar mijn kleine Italiaantje in Ruzafa en hebben we hier de pizza burrata gegeten en heb ik nu eindelijk, dankzij Martin omdat hij het bestelde, de provolone kunnen proeven. Letterlijk gesmolten kaas uit de oven met brood, maar super lekker!

Door de vele stappen en de lange dag, waren we om 21:30 uur echt bekaf en zijn we dus ook vroeg in bed gaan liggen. Morgen beloof een bewolkte dag te worden met hier en daar wat regen, maar dat laat de pret niet drukken.  Daarover morgen meer ☺☺