Eerste schooldag!

17 mei 2021 - Valencia, Spanje

Vandaag was mijn eerste schooldag aangebroken! 😬 Ik wist al goed de weg uit mijn hoofd, omdat ik deze de dag daarvoor gelopen had. Een wonder want meestal ben ik niet zo snugger met de weg vinden, of terugvinden. Dit laatste blijkt want op de terugweg liep ik een totaal andere weg EN de verkeerde kant op! 🙈 Mijn eerste les was erg leuk, maar ook intensief. Ik begin tenslotte bij nul, dus het was veel informatie in één keer. Ik krijg les van Sara, Sara is 32 jaar en komt uit noordwest Spanje, maar woont nu al enige tijd in Valencia. De lessen zijn volledig in het Spaans. Uiteraard kan ik wel dingen vragen in het Engels, maar ik zal altijd in het Spaans antwoord krijgen. Je vraagt je vast af, hoe weet je het dan hahaha, maar dat gaat echt vanzelf!

Om 1345 uur was ik klaar met school. Ik ben toen (met een omweg dus) meteen doorgelopen naar Dulce de Leche, dit is een bekend en populair tentje met heel veel taartjes, zoete broodjes, hartige broodjes, sapjes en koffies. Het was prachtig weer (26 graden) dus ik zat lekker buiten op het terrasje. Zoals hier en op vele andere plekken bestel je via een QR code. Deze moet je scannen en dan kom je op hun website. Nadat je hebt gekozen wat je wilt kun je kiezen of je contant of met kaart wilt betalen. Afrekenen doe je hier meteen wanneer het gene wat je besteld hebt geserveerd wordt. Dus als je daarna weer wat besteld, reken je gewoon opnieuw af.

De meeste Nederlanders hebben er een radar voor om andere Nederlanders in de omgeving te signaleren 🚨 Zo ging de mijne ook af toen ik op het terras zat. Ik dacht fack it, ik spreek haar gewoon aan. En ja hoor, het was een Nederlander! Ze heet Saida en is 29 jaar. Vervolgens nog 2 uur samen op het terras gezeten, een drankje gedaan en lekker gekletst. We hebben zelfs afgesproken om nog samen wat te eten voordat zij donderdag weer vertrekt uit Valencia. Grappig dat er meteen zo’n klik kan zijn.

Ik heb vandaag heerlijk geluncht en ik heb voor het eerst een Matcha Latte gedronken! Een wattes? Ja dat dacht ik ook. En toch heb ik het al vaker gezien, ook in Nederland. Matcha is fijngemalen poeder dat gemaakt is van groene thee-bladeren. De theebladeren worden op een speciale manier geteeld, wat matcha haar unieke en speciale smaak geeft. Matcha wordt in Japan al eeuwenlang gedronken tijdens de traditionele theeceremonie. En wat vond ik het lekker!!! Die ga ik zeker vaker bestellen.

Eenmaal thuis heb ik nog geleerd, want deze studiebol wilt het natuurlijk wel allemaal weten in 1 dag. Uiteindelijk om 2100 maar bedacht dat ik nog moest eten, dus hebben we even snel pasta pesto gemaakt tussendoor.

Ik had me vandaag ook aangemeld op een facebook groep voor Nederlanders in Valencia. Ik kreeg meteen super veel  berichten. Zo ga ik donderdag een drankje doen met Yara en zaterdag tapas met een wijntje doen met Lianne! Blijkbaar is dat hier heel normaal. Ik heb er zin in!

Onderhand is het al 0130 uur dus ik ga nu gauw naar bed!

PS; vergeten jullie niet mijn foto's en filmpjes te bekijken :)