Mijn eerste dag in Valencia

16 mei 2021 - Valencia, Spanje

Vandaag was mijn eerste dag in Valencia en een hete ook. Het was vandaag maar liefst 35 graden! 🥵 En ja ik weet het, ik mag niet klagen, jullie zitten tenslotte in de regen en onweer vandaag. Maar het was wel even wennen. Ik heb eerst lekker uitgeslapen, wat lag het bed heerlijk zeg! Vervolgens ben de dag begonnen met een ontbijtje van cornflakes met melk op het schattige balkonnetje, wat een leven.

Ik had bedacht om de stad maar een beetje te gaan verkennen. Want dat is natuurlijk zo'n top idee als het zo warm is. Niet nadenkend ging ik op pad en wat was het heet, maar zoals we al zeiden, we mogen niet klagen. Ik heb een heerlijke 2 uur door de stad gelopen. Zo heb ik de school opgezocht, leuke winketjes gezien, talloze barretjes en restaurantjes en het park. Wat is Valencia toch prachtig.

In Valencia moet je overal een mondkapje dragen, zowel in en buiten de gebouwen, maar zodra je op een terrasje zit mag het mondkapje de gehele tijd afblijven. Ik moet zeggen, ondanks dat ik zo'n tegenstander ben van mondkapjes, dat je er snel aan wend. De terassen zitten ook overvol. Corona? Op de mondkapjes na zou ik niet weten waar we het over hebben. I dont mind, ik ga er lekker met me reet bij zitten, waarom ook niet.

Smiddags begonnen met mijn koffer uitpakken, de spullen moeten er toch een keer uit. En hierna ben ik dus lekker op het terras hier op de hoek gaan zitten en heb ik lekker mojito's gedronken. Deze kosten maar €4.00 per stuk! Reden genoeg om er nog een te bestellen. Ik heb me ogen uitgekeken op het terras, wat een gladjakkers zijn de meeste spanjaarden ook ;p . Ik heb heerlijk genoten van mensen kijken, wat een vermaak kan dat zijn zeg!

Rond een uur of 1800 uur ben ik naar huis gegaan, dan kon ik nog even wat lezen en aan mijn blog. Omdat ze hier pas super laat eten (zeker in het weekend en als het zo warm is) at ik nog maar even een cracker met kaas, de kaas schafen ging niet helemaal lekker. Ipv de kaas schaafde ik mijn eigen hand. Maar geen zorgen, ik heb maar een klein stukje weggeschaafd haha.

De Spanjaarden eten hier in het weekend met dit weer vaak pas tussen 2100 en 2300 uur! 😵 En dat terwijl ik thuis al om 1730 uur eet, is dat een enorm verschil. Maar we passen ons gelijk aan. Veel restaurants zijn ook dicht tussen 1530 en 2000 uur. Om 2000 uur rende ik dus mijn appartement uit om te gaan eten bij een restaurantje hier om de hoek, het heet ''Asador San Telmo''. ''Helaas'' zoals alles hier hebben ze de kaart alleen in het spaans. Nu probeer je het wel te vertalen met google translate, maar dat is grote tijdsverspilling. Uiteindelijk maar een gokje genomen en wat was het lekker!!! Ik had een mega biestuk met frietjes! HEEEERLIJK! Malser kon niet. Maar wat zat ik vol zeg! Ik zal even een foto toevoegen om jullie jaloers te maken.

Thuis nog even ontspannen en  lekker naar bedje toe, want morgen moet ik fris en fruitig zijn voor mijn eerste schooldag!