Rudolf het rendier!

29 mei 2021 - Valencia, Spanje

Vandaag had ik afgesproken om met Yara naar het strand te gaan. We hadden om 10:00 afgesproken om bij Boa beach een koffie te drinken en daarna lekker een bedje op te zoeken op het strand. Eenmaal aangekomen bij Boa Beach was het echt al enorm druk. Geen verrassing want dit is bij dit stukje strand een van de populairste strandtentjes om te onbijten/lunchen. We hebben besloten een koffie to go te nemen. Ik had een cappucino met havermelk, echt nices.

Het strand was gelukkig nog niet heel druk dus nog alle keus om een perfect plekje uit te kiezen. We hadden 2 bedjes op de eerste rij met parasol. De bedjes kosten hier €6.00 per stuk en wil je een parasol betaal je hier ook €6.00 voor. Echt spot goedkoop, daar doe ik het zeker voor. Echt niet dat ik nog op het zand ga liggen met die handdoek.. die 2 uur afgelopen maandag waren genoeg om me er weer even aan te herinneren dat ik dat niks vind 😂 of ik moet ech t maar een uurtje gaan.. Maar zelfs dan heb ik er nog €6.00 voor over denk ik 😅

Door de dag door hebben we eten afgehaald bij Boa Beach en dit lekker op het strand opgegeten & zo konden we daar ook gebruik maken van de wc, want deze heb je niet op het strand. Als lunch hadden we beide de dragon bowl, dit was een bowl met als basis gepureerd drakenfruit, of ook wel pitaya genoemd. Ik had dit nog nooit gegeten (ja weer iets 😂), maar het was mega lekker. Verder zaten er stukjes aardbei, kiwi en banaan in de bowl en wat granola. Super gezond en mega lekker. Later als eind middag snack hadden we nacho's met guacamole, ook very good.

Ik heb vandaag ook weer nieuwe mensen ontmoet via Yara. Zij is namelijk weer bevriend met Fleur die hier al bijna 3 jaar woont, en die verhuurd weer haar huis aan Maxime die hier tijdelijk aan het werk is en die was weer met Jasper, iemand die van plan is om hier nog heel lang te blijven en vanuit hier te werken. Zo kom je nog eens aan contacten op 1 dag zeg.. super gezellig. Dus wat doe je dan? Precies! Nummers uitwisselen.

Jullie vragen je vast af of ik de zee heb gevoeld... JAZEKER! De zee was echt super lekker als je door bent. Het is even doorkomen maar daarna wil je er in blijven.

Uiteindelijk heb ik van 10:00 tot 18:30 uur op het strand gelegen met mn porum en dat was heel duidelijk te zien. Ondanks het smeren en daarbij een gevaarlijk windje had ik me toch een rood hoofd! Vooral me neus was mega erg verbrand. Ik leek wel rudolf het rendier door al die zon 🌞.

Om 18:30 gauw naar huis want ik had om 21:00 alweer afgesproken met Yara om te gaan eten in de stad. Dus even snel al dat zand eraf gedouchd en mezelf een beetje toonbaar gemaakt en toen gauw een taxi naar het centrum. Mijn chauffeur was echt een chagrijn.. tot dat ik spaans ging lullen tegen hem, toen was hij ineens blij 😝. Ik had de taxi geregeld via Cabify, dit is hier de uber en werkt echt precies het zelfde. Alleen kan je hier heel gemakkelijk contant betalen, wat je ook beter kan doen heb ik gehoord. Anders valt de prijs uiteindelijk vaak hoger uit.

We hebben heerlijke tapashapjes gegeten in een super leuk smal straatje. Zo hadden we serranoham, mini pulled pork sanwiches, tomaat met tonijn en gerookte sardientjes met brood. Ook de sardientjes proefde ik vandaag voor het eerst in mijn leven en ik vond het wel heel lekker 🙈🙈. Hierbij dronken we Agua de Valencia. En de grap is, blijkbaar kende ik dit al lang.. Yara vroeg mij of ik dit al kende en ik zei volmondig nee en dacht even googlen. Is het iets wat ze gewoon in flessen verkopen in NL en ik al super lang drink ..😂 hierna wist ik dus wel wat ik ging bestellen. Agua de Valencia is een cocktail die gemaakt wordt op basis van cava, sinaasappelsap, wodka, gin en suiker. En dit keer had ik dus echt een fresh one, die smaakt wel wat anders dan uit de fles 🤩

Hierna heb ik Yara nog weggebracht naar haar date in the middle of nowhere. Althans zo voelde het, omdat we nog niet in dit stuk van Valencia waren geweest. Hierna ben ik lekker naar huis gelopen. Je voelt je echt totaal niet onveilig hier op straat 's avonds, dus dat is super fijn!