Een Zen day

26 mei 2021 - Valencia, Spanje

Vandaag heb ik een heerlijk ontspannen dag gehad ondanks de vele intensieve informatie van school. Uit school heb ik heerlijk gelunched bij Pianola. Als lunch had ik een crêpe met kip, gekarameliseerde uit en met iets wat bechamel heet. Ik heb nog steeds geen idee wat het inhoud en heb het ook maar niet gegoogled voor als het me dan ineens niet meer aanstaat. Maar het was echt super duper lekker! Een crêpe is zoizo geweldig en het doet me denken aan die goede oude tijd in Bretgane, Frankrijk, waar ik heel mijn jeugd op vakantie ging met mijn ouders en Lisa. The best memories has been made there 💗. Anyway, bij de crêpe had ik een red fruit detox smoothie besteld, deze was van aardbei, berries, kiwi en sinaasappel gemaakt, heeeel lekker en puur fruit dus lekker gezond.

Eenmaal thuis heb ik besloten eens wat anders te doen dan meteen leren. Het zonnetje scheen precies recht boven op mijn balkonnetje, dus heb ik een stoel in het zonnetje gezet, mijn E-reader erbij gepakt en lekker ontspannen wezen lezen in het eerste boek van de zeven zussen. Ik moest even inkomen maar nu ik bijna bij blz 100 ben begin ik wel heel nieuwsgierig te worden naar wat gaat komen en wil ik maar al te graag verder lezen. Als je daar in het zonnetje zit denk je dat je niet zo kleurt, maar dat bleek achteraf wel anders te zijn. Ik heb lekker zitten wegzweten op die stoel en mijn bandjes van mijn hemdje waren duidelijk te zien. YEAAH, ik krijg een kleurtje, daar doen we het voor.

Ik heb vandaag ook tijdens het boodschappen een blauw sapje gekocht. Eigenlijk ziet het eruit als afwasmiddel, maar ik voelde me aangetrokken door de (chemische) kleur 😝. Het is een combi van citroen, limoen, munt en blauwe druif. Ik heb het idee dat er ook aubergine ofzo doorheen zit maar kan het niet terughalen op het etiket. Het heeft iedergeval een vreemde smaak, maar wel te doen. Dit doet me denken aan dat Lianne mij vertelde dat ze een keer (perongeluk) op een detox vakantie is geweest. Dat had ze niet aan zien komen. De hele vakantie moest ze leven op fruit, maar dus ook groente shakes. Een groente shake lijkt mij zo vies eh..

Ik had me ingeschreven voor een yoga les in het park voor vandaag. Deze begon om 1945 uur in het Turia Park. Deze les wat gericht op ook wel ''power yoga'' genoemd. Ik ben niet heel bekend met alle verschillende yoga, dus ik liet het maar op me af komen. Ik ging dit samen met Yara doen. Het was een leuke les van een super aardige Nederlandse vrouw. Zij woont hier nu al een tijdje en geeft oa yoga les maar doet hiernaast ook nog veel andere dingen. Door de yoga heb ik ook weer andere meiden ontmoet zoals Nina, een Duits meisje. Nina  is 23 jaar en woont hier al een jaar en is hier werkzaam in een Spaans bedrijf. Zo kom ik nog eens aan al die contacten, leuk!

De yoga is zeker voor verhaling vatbaar. Ik zit eraan te denken aanstaande maandag een meditatieles te volgen bij haar in het Turia Park. Ik ben heel benieuwd hoe ik dat ga ervaren. De lessen kosten €5.00 per keer dus dat is leuk en goed te doen. Ik denk wel oprecht dat het er gek uitziet voor alle voorbijgangers. Maar een ding scheelt. Het park is altijd overvol met allemaal sporters etc, dus wij zijn niet de enige. Het park is een kwartiertje lopen dus dat is ook wel goed te doen.

Zoals sommige al hebben opgemerkt eet ik hier veel lekkers 😋, maar ik maak ook ruim 10000 stappen op een dag, dus het wordt zo goed als gecompenseerd. Over die extra kilo's maken we ons pas weer druk als we terug in Nederland zijn hahaha.

Oja en onderweg naar huis vanaf de yoga ben ik weggesmolten door alle lieve kleine hondjes waaronder vooral teckels. Zoals de meeste weten ben ik verliefd op teckels en hier zie ik de een naar de andere. Eentje keek zelf naar mijn camara 😍 - dit filmpje voeg ik uiteraard toe met nog wat andere foto's. Vergeten jullie die niet te kijken?

1. Karin:
    28 mei 2021
    weer bedankt voor je mooie geschreven verhaal veel liefs Alfred en Karin
    en een fijn weekend gewenst xxxxjes
  2. Rosalie Kroom:
    ❤❤❤
  3. Marijk:
    28 mei 2021
    Dank voor je leuke verhalen, ik geniet ervan! Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt.❤️❤️❤️💋
  4. Ira en Ron:
    29 mei 2021
    Hai Roos, het klinkt allemaal fantastisch!Grappig, ik moet eerdaags ook aan het eerste deel van de 7 zussen beginnen maar tot nu toe ligt ie nog in de vensterbank😳. Wel insmeren hoor als je in het zonnetje zit. Ik was t vergeten en nu is m’n hals verbrand😭.Over salsalessen, je moet maar eens googlen. Er is vast wel iets in de buurt te vinden. Doen hoor, salsa is zooooo leuk!
    Gezellig weer om je verhaal te lezen!
    😘liefs
  5. Rosalie Kroom:
    1 juni 2021
    Nice! Ik ben benieuwd wat je van het boek vind. Als je even in moet komen.. zeker doorlezen. Dat heeft mij ook overgehaald! Ik las je reactie helaas te laat want ben zaterdag zo rood als een tomaat geweest. Maar zoals Senna altijd zegt; Vandaag een tomaatje, morgen een chocolaatje 😝 en dat is gelukkig het geval.
  6. Ellen:
    31 mei 2021
    Lieve Roos, Super leuk dat je yoga doet!. En die meditatie is ook fijn om te leren, heb je je leven lang plezier van als je leert hoe. Geniet en niet met mate en we kijken uit naar de volgende story. Liefs,💋