Nieuwe ontwikkelingen in aantocht!

9 juni 2021 - Valencia, Spanje

Vandaag heb ik voor schooltijd even snel een lunch (een broodje bij Dulce de Leche) gehaald. Want ik had plannen om naar het strand te gaan direct uit school en het gaat mij niet meer gebeuren dat ik met honger op het strand ga liggen. Ook had ik mijn koekjes ingepakt voor het strand en een flesje water.

Hierna heb ik mijn lessen gevolgd op school en daarna met de bus naar het strand.  Jaja we durfde het weer aan om weg te branden in de zon. Mijn verbrande schouders ging het ondertussen goed mee, dus we konden weer. Ik heb wel tot 1900 uur op het strand gelegen vandaag!  Oke valt best mee als je er pas om 1430 uur ligt, maar toch een aardige tijd. Op het strand heb ik lekker mijn lunch gegeten en een net mojito gedronken. Nep mojito? Tja hij was wel okee, maar het was een neppert, je snapt het vast wel 😋.

Mijn dag op het strand was verder niet heel bijzonder. Ik wilde eigenlijk lekker lezen en leren, maar dit liep uiteindelijk totaal anders. Vraag me niet waarom, soms heb je dat 🤷‍♀️. Toen de meneer kwam om me te laten betalen voor het bedje, verstond ik het nauwelijks en dacht ik dat hij vroeg om mijn naam 😂, ja niet dus. Maarja ik verstond dat dus ik zei mijn naam, stelt hij zich daarna ook voor en ging verder met zijn vraag, lol. Dus later toen ik die nep mojito kwam halen, ging hij een heel gesprek met me aan. Die dacht vast dat ik wilde flirten ofzo, maaaar doe maar ff niet dacht ik 😂. Ook toen ik uiteindelijk om 1900 bij het strand weg ging, kwam hij me nog gedag zeggen, wat een gozer hahaha.

Met de bus ook weer terug naar huis, ik twijfelde zwaar over een taxi, omdat ik dan eerder thuis zou zijn. Maarja voor die €0.85 die ik nu betaal per busrit kan je bijna niet moeilijk gaan doen, toch? Maar achteraf lichte spijt, die bus zat bommetje vol!! En na een dag strand, ben je altijd zo lekker gaar gebrand en dan moet je nog een half uur staan in de bus.. spitsuur dus hij deed er lekker lang over. Goede leer, ''laat'' naar huis > taxi, ''vroeg'' naar huis > bus.

’S Avonds lekker een hamburger besteld met zoete aardappelfriet. Het maakt me niet heel veel uit, als ik maar zoete aardappelfriet had. En geloof me, dat is nog aardig lastig te vinden hier. Uiteindelijk kwam dit dus samen  met de burger. Ik had mijn schattige kleine tafeltje ‘’gedekt’’ en heb hier mijn avondeten opgegeten. Ondertussen een familycall gehad met mijn lieve gezin. We zijn ook zo droog, het maakt niet uit wie een verhaal vertelt, we reageren altijd met onze eigen bullshit die we moeten delen 😂 en zo doet altijd iedereen door elkaar zijn eigen verhaal. I love that about us 😂❤.

Na het eten heb ik ook iets anders belangrijks gedaan, namelijk een blablacar geboekt! Een wattes! Een blablacar. Dit is een app en je kan via deze app voor een lage prijs met andere mee rijden die zoizo al in de plaats moeten zijn waar jij heen wil. Zo heb ik vrijdag een plekje heen gereserveerd bij iemand in de auto en terug ook, maar dan bij een ander. Het kan zijn dat er nog andere personen meerijden, dit kun je ook later inzien via de app. Hoe gebruik je de app? Je voert een begin en eindbestemming in, vervolgens welke datum en hoelaat. Je krijgt vervolgens alle personen te zien en hoever zij van jou bestemmingen vertrekken of aankomen. Iedereen vraagt zijn eigen prijs, maar voor bepaalde bestemmingen liggen de prijzen mas of menos wel ongeveer met elkaar overeen. Je kunt je boeking vastleggen en online betalen en TADA! Jij hebt je vervoer geregeld tegen een spotprijsje. Het enige wat je niet weet is hoe de persoon echt is met wie je mee rijd, maar vele hebben reviews waar je op af kan gaan.

Je zal wel denken voor wat neem je de blablacar. Maar ik heb bedacht dat ik aankomend weekend een weekendje Madrid ga! Ik wilde dit eerst met de trein doen, maar met mijn gewenste vertrektijden zou ik over de €100.00 kwijt zijn. Dit is best wel veel! Nu met de blablacar ben ik voor een retourtje €50.00 kwijt! Dit is toch geweldig. Oke de rit duurt ook wel wat langer. Met de trein ben je zo’n 2 uur onderweg bijna en met de auto 3 tot 4 uur. Ik ben mega benieuwd!

Ik heb vanochtend ook een airbnb geboekt voor komend weekend Madrid. Het wordt mijn eerste airbnb ervaring dus ik ben enorm benieuwd hoe ik het ga ervaren. Ik huur een kamer bij ene Giorgio in huis. Hierover horen jullie zeker meer zodra ik er geweest ben! Ook dit was een ‘’koopje’’. Ik zit midden in het centrum en betaal hier ongeveer €20.00 per nacht voor?! Zo ben ik dus voor vervoer + slaapplaats van een weekendje Madrid maar €100.00 euro kwijt. Nou daar doen we het graag voor, toch!?

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl