Weer een nieuw contact!

10 juni 2021 - Valencia, Spanje

Vandaag had ik weer prive & groepsles! We leerden vandaag een nieuwe tijd erbij, namelijk van nu op dit moment, zoals; ik ben aan het lopen, ik praat etc. Alles wat nu op dit moment plaats vind. Ik had het al snel door dus dat was super fijn! In de pauze tussen mijn 2 lessen heb ik een pizzabroodje en een pistache croissantje gehaald, want!!! Ik heb weer plannen voor het strand 🙈

Uit school weer met de bus naar het strand. Ik kwam er vandaag achter dat er ook een bus vertrekt naar het strand vanaf de straat waar de school zich bevind, dus hebben we het vandaag een keer vanaf deze halte gedaan. Ik deed er net zo lang over dus niet veel verschil. Gelukkig had ik van de week mijn buskaart weer even opgewaardeerd, zodat ik zekerweten genoeg erop zou hebben staan voor mijn komende ritjes. Vandaag lekker gezwommen in de zee en wat was hij lekker!! Ik vind de zee oprecht warm en heb totaal geen moeite met erin gaan. Love it 🥰 Het zand daar in tegen was super super heet! Ik vind dat altijd zo naar, je brand oprecht je voeten gewoon. Ik begrijp niet dat mensen hier geen lichte brandplekken van overhouden op hun voeten. Vraag me af hoe ik dit ga doen als het nog warmer wordt, want dit is allemaal nog maar het begin. Kan wel kaplaarzen gebruiken ahhaha, weet ik zeker dat ik geen zandvoeten krijg, jakkiee.

Vandaag heb ik op het strand gelegen tot 1730 uur, want ik had om 2000 uur afgesproken met Kathi, een nieuw Duits meisje dat ik heb leren kennen. Ze is 21 jaar en liggen met alles tot nu toe op 1 lijn. Vanavond gaan we samen wat eten en een drankje doen. We waren eerst naar een heel verkeerd gedeelte van de stad gelopen, ze dacht de weg te weten, maar toch niet. Dus voordat we ergens zaten waren we zeker ruim een uur verder. Maar niet heel erg, zo zie je nog eens wat van de stad. Kathi is in Valencia voor haar stage, maar kent het land en de taal al door 2 eerdere taalcursussen die ze heeft gevolgd in Spanje, dus kan ik mooi met haar oefenen.

Ik heb vandaag voor het eerst croquettas van de tapaskaart gegeten. Zo hadden corquettas met ham, kipcurry en met Parmezaan-aubergine aangevuld met patatas bravas. Wat een schreeuwlelijken hadden we naast ons zitten zeg, die Spanjaarden zijn volgens mij zelf doof dat ze dit niet door hebben…🙄 Uiteindelijk voor een drankje naar een tentje in Ruzafa gegaan. Dit was in eerste instantie niet de bedoeling, maar het ene naar het andere tentje in het centrum was al bezig met opruimen, heel vreemd. Buiten het centrum is alles tot later open dan in het centrum zelf. Vreemde verhouding, toch? Anyway, uiteindelijk gestrand in Ruzafa, voor mij relaxed want ik was binnen 5 minuten thuis omdat ik hier natuurlijk woon. Kathi daar en tegen moest nog 50 minuten lopen naar huis… Goed voor de calorieën hahaha.

Later thuis dan verwacht, dus gauw naar bedje toe! Want morgen heb ik ‘’vroege’’ les en daarna moet ik meteen pakken voor mijn heerlijke weekendje Madrid!! Spannend 😄

Maar om even terug te blikken op mijn avond met Kathi, deze is zeker voor herhaling vatbaar. Wat een mensen blijf ik hier ontmoeten zeg, geweldig.

1. Fabienne:
    14 juni 2021
    Het was weer super leuk om telezen !!