Montanejos 🧗‍♀️🚶‍♀️

6 juni 2021 - Valencia, Spanje

Vandaag was echt een super super super de duper gave dag! Ik mocht vroeg op, want we moesten om 09:00 uur verzamelen bij het muziekgebouw bij het park. Het wekkertje ging dus al om 07:30 uur om mij klaar te maken, lunch te maken en om naar de bestemming te lopen wat ongeveer 23 minuten in beslag zou nemen. Het was ook mogelijk om de bus te nemen, maar lopen is altijd sneller, dus gaat mijn voorkeur daar naar uit.

Eenmaal aangekomen moesten we nog even wachten op de andere. De groep was super gevarieerd, wat het alleen maar leuker maakte. Zo waren we met een Roemeen die vloeiend Spaans sprak, Ieren, Duitsers, een Amerikaan, Nederlanders en Belgen. Toen eenmaal iedereen gearriveerd was bleek de accu van een bus leeg te zijn.. dat was een probleem want dat zou betekenen dat niet iedereen mee zou kunnen. Gelukkig was dit uiteindelijk niet het geval en kon iedereen mee met de trip. Iemand woonde namelijk dichtbij en bood aan haar auto te gebruiken voor extra vervoer, problem solved. Lets goooo!

Het was ongeveer een uurtje rijden naar Montanejos, de plaats waar we heen gingen. Hier eenmaal aangekomen was het tijd om de spullen te verdelen over de verschillende dry bags. Hierna gingen we eerst nog even zitten voor een koffie bij een restaurantje hier. Even wat drinken en naar het toilet en zo was iedereen ready om aan alles te beginnen.

We begonnen met een hikingtour van iets langer dan een uur. Zo zijn we naar mijn gevoel de berg half rond gelopen. Wat een prachtige uitzichten hadden we zeg. Op het plaatsje waar we vanuit vetrokken, maar later ook de prachtige creaties van de bergen aan zowel de binnen de buitenkant met diepe ravijnen. Het was vandaag ‘’maar 24 graden’’, maar daar waren we allen heel blij mee. Wat hadden we het heet zeg.

Uiteindelijk kwamen we helemaal weer beneden uit bij de rivierkloof. Hier hebben we onze lunchpauze gehouden en zochten we allemaal een steen uit in het water om onze lunch op te eten. Hierna begon het ‘’echte’’ werk.

Tijd voor de canyoning. Bij canyoning maak je lopend, zwemmend, klauterend, glijdend en abseilend een tocht door een rivierkloof. En dat heb ik geweten ook. Wat een geweldigde tocht zeg, met geweldige mensen. Ik ben echt heel blij dat ik dit ben gaan doen. Het was een hele intensieve en soms ook iet wat spannende tour. Zwemmen door wat water van de klif, klimmen langs de rotsen van de berg, klimmend en klauteren om een berg op te komen om vervolgens aan de andere kant er weer af te moeten, in het water springen vanaf een rots etc. Een hele bijzondere ervaring die ik nog niet eerder heb gehad.

Uiteindelijk na ruim 3 uur canyoning kwamen we weer uit bij het leuke dorpje waar we ook van start waren gegaan. Hier hebben we uiteindelijk nog ruim 2 uur op het terras gezeten met een heerlijk koud drankje. Wat een heerlijke afsluiter van de dag! Helaas kreeg ik spontaan super erge hoofdpijn en achteraf ook wel duidelijk waarom.. Ik bleek namelijk super super verg verbrand te zijn op mijn schouders en rug, auw 😥

Op de terugweg ook lekker een dutje gedaan in de auto, dit deed me gelukkig wel goed. De hoofdpijn was nog niet verdwenen maar wel 100 keer minder erg. Eenmaal thuis om 21:15 uur ‘’lekker’’ Mc Donalds besteld en daarna lekker naar bedje toe. Ik ben helemaal gesloopt!