Madrid here I come!

11 juni 2021 - Valencia, Spanje

Vandaag had ik een ‘’vroege’’ les op school en dat kwam super uit, want vandaag ging ik vertrekken voor mijn weekendje Madrid!! Super spannend. Wie had ooit gedacht dat ik dit allemaal zou ondernemen in mijn eentje. Met het geweten dat iedereen het dood eng vind en ikzelf ook wel een klein beetje spannend natuurlijk, ga ik meerijden met een wildvreemde en slaap ik in een kamer bij een man in huis.

Uit school ben ik meteen doorgegaan naar huis om mijn tas te pakken voor Madrid. Ik doe alles hier met dezelfde strandtas, dus ook mijn weekendje weg 😂. Na het pakken en het uren twijfelen over welke schoenen ik mee moest nemen ging ik nog even een goede lunch wegwerken bij Pianola. Ik moet straks tenslotte bijna 4 uur in de auto zitten. Dus even lekker een crêpe gegeten met mijn favo bedekking; kip, guacamole en tomaat 😋. Normaal eet ik dit op een broodje, maar op de crêpe was het ook heeel lekker!

Ik ben rond 1430 van huis vetrokken met de bus naar een metro halte waar hij mij kwam ophalen. Zo was ik iedergeval ruim optijd. We zouden om 1530 uur vertrekken. Daar eenmaal aangekomen kwam ik erachter dat ik niet de enige was die met hem mee reed wat enige opluchting gaf. Er reed namelijk ook een Belgisch (franstalig) meisje mee en een Frans jongen, beide mijn leeftijd. De blablacar kwam 20 minuten te laat, waardoor ik bijna bang was dat ik het verkeerd begrepen had. Maar na hem gebeld te hebben kwam hij al 1 minuut later aan.

Omdat we met een lekker gemixt gezelschap in de auto zaten, spraken we wel 3 talen door elkaar om complete gesprekken te voeren met elkaar 😂 namelijk; Engels, Frans & Spaans. Dit klonk af en toe echt hilarisch. De chauffeur was echt super relaxed en super aardig. We hadden gezellige gesprekken en er wordt goede Spaanse muziek gedraaid.

Uiteindelijk duurde de rot 3 uur totaal. Dit viel dus echt enorm mee! Maar gelukkig was het rustig op de weg en hij reed natuurlijk goed door, waardoor we wat tijd hadden ingehaald. Ik werk afgezet bij het treinstation van Madrid en vanaf hier was het voor mij nog een kwartiertje lopen naar mijn airbnb. Nou het duurde even hoor voordat ik die gevonden had. Het was namelijk huisnummer 33. Ga een huisnummer maar eens vinden daar, wordt namelijk heel duidelijk aangegeven, not. En daarbij komt er nog een toevoeging zoals in dit geval 5 IZC A. Maar uiteindelijk had ik het gevonden. Spannend!!

De host van mijn appartement, Giogio, was echt mega vriendelijk! Het kamertje waar ik in verbleef was super schattig en het hele huis was echt mega schoon en dat rook je ook. Verder was er vers water in de koelkast en kon ik gewoon van de keuken en alles gebruik maken. Ik kon hem ook al mijn vragen stellen over de stad en hij gaf me echt een super gastvrij gevoel.

Eenmaal gesetteld in mijn kamertje was het tijd om op pad te gaan. Ik wilde vanavond eigenlijk naar Templo de Debot, maar het weer dacht daar anders over. Er kwamen donkere wolken over en uiteindelijk kwam er zelfs wat regen uit de lucht. Great. Dus dan gaan we andere dingen doen, SHOPPEN!!

Ik ging hiervoor naar Gran Via, dit is een bekende lange straat met heel veel winkels en eetgelegenheden. Het zal je verbazen, maar deze krent heeft wat gekocht hoor. Ze hebben hier de winkel ‘’Porfois’’. Dit is echt een van mijn favoriete winkels in general. Ik heb hier een portemonneetje gekocht zodat niet alles meer los in mijn tasje ligt en ik daarom nooit wat kan vinden.  Ook heb ik mijn eerste ijsje gegeten in de tijd dat ik nu in Spanje ben. Uiteraard koos ik voor de smaak After Eight, my fave 😍😍.

Wat een stad zeg. De eerste paar uur dat ik een klein beetje van Madrid had gezien, vond ik al geweldig. Moet je nagaan als ik morgen en zondag meer ga zien. Uiteindelijk ben ik wezen eten bij Ôven. Ik had dit restaurant op advies van mijn profesora en hiervan waren aardig wat vestigingen in Madrid. Ze staan eigenlijk bekend om hun Italiaanse eten, maar op Gran Via 55 kon je kiezen tussen Italiaans en Amerikaans. Ik wilde graag Italiaans omdat dat me we geadviseerd, maar omdat ik dan even moest wachten op een tafel, koos ik voor Amerikaans. At the end een super goede keuze, want ik had mega zin in biefstuk en die kon ik nu bestellen! Ik dacht laat ik mezelf verwennen en ik bestelde ook meteen een mojito fresa (aardbei).En wat voor één kreeg ik! Dit kon je pas echt een mojito noemen zo mooi was hij (en uiteraard was de taste ook goed).

Er zijn hier echt super veel optredens op straat te zien, van zingende mensen, dansende mensen, mensen ik een super gaaf pak. Verzin het maar.

Hierna lekker naar huis en proberen te slapen. Want morgen gaat de wekker vroeg en ga ik een lange lange dag tegemoet. Ik ben heel benieuwd hoe ik ga slapen 😬

Vergeet vooral niet mijn foto's en filmpjes te kijken die ik regelmatig upload! En laat gerust eens een reactie achter 😃

1. Irene:
    15 juni 2021
    Jeetje Roos, echt superleuk wat je allemaal doet en meemaakt! Een mooie ervaring voor de rest van je leven ❤
  2. Lindsey:
    15 juni 2021
    Ben trots op jou roossie dat je dit allemaal alleen onderneemt je bent een topper! Lekker genieten wijffie