Last day Madrid

13 juni 2021 - Valencia, Spanje

Ik heb gereserveerd bij crêperie La Rue (ook op advies van mijn profesora) om 10:00 uur om te ontbijten. Dit is ongeveer een kwartiertje lopen vanaf mijn airbnb. Uitchecken is eigenlijk om 11:00 uur, maar omdat ik zo’n aardige host heb mag ik mijn spullen hier laten en de sleutel bij me houden tot wanneer mijn blablacar vertrekt. Dus ‘s ochtends opfrissen, klaarmaken en spullen pakken zodat de kamer wel vast vrij is.

Op naar het restaurant. Ik was de eerste die hier arriveerde en kon het enige plekje bij de klapdeuren naar de straat bezetten. Top spot. Ik heb een crêpe besteld met hartige producten, kreeg een salade met geitenkaas (ik at dit nu voor het eerst en vind het niet voor herhaling vatbaar), verse jus d’orange en een café con leche. Eerst dacht ik dat ik voor niets had gereserveerd, maar vanaf 1015 uur bleven de mensen binnenstromen en was ik blij dat ik het toch had gedaan. Ik zat super vol, dus klaar om mijn dag te beginnen.

Hier moest ook weer een winkelstraat in de buurt zijn, dus heb ik deze opgezocht. Na een aardig stukje wandelen (onderweg naar de teleferic) moest ik super nodig plassen, dus even een koffiepauze met churros. Ik twijfelde eerst of ik nog naar de teleferic ging (een kabelbaan), maar ik dacht waarom ook niet. Hierna dus snel doorgelopen hier naartoe. Deze bevind zich dicht bij Templo de Debot. Het kosten me €6.00 voor een retourtje en dan zou ik heen en terug 20 minuutjes onderweg zijn ongeveer. Dat is goed te doen. Nou die kabelbaan was zo gammel als wat als je het mij vraagt en hield me hart vast de gehele rit, maar het uitzicht over de delen van Madrid was wel erg mooi om te zien.

Na de kabelbaan ben ik doorgelopen naar plaza de España. Giorgio had me al verteld dat ze er aan het verbouwen zijn en er weinig te zien valt nu, maar ik moest er toch even heen. Maar hij had meer dan gelijk, er was namelijk geen reet te zien.

Ineens kreeg ik een berichtje dat mijn chauffeur van de blablacar misschien een half uur eerder wilde vertrekken (1530 uur ipv 1600 uur) shittt, nu moet ik opschieten. Want ik wilde ook nog langs die chocolade winkel en nog een cadeautje kijken voor iemand en ik had het precies uitgekiend met de tijd. Ik wilde een cabify bestellen zodat ik sneller bij de chocolade winkel zou zijn (waarvan ik trouwens een locatie had gevonden 5 minuten van de airbnb af), maar dit duurde me te lang en ben ik uiteindelijk alsnog als een gek gaan lopen, heel fijn hoor, als een bezetende lopen in die hitte 🤣🤣.

Uiteindelijk aangekomen bij de chocoladewinkel de chocolade gekocht die ik wilde. Eén reep voor mezelf (witte matcha + mint chocolade) > ben heel benieuwd hoe dat smaakt en een melkchocolade voor mijn bezoeker volgende week, omdat diegene daar zo van kan smikkelen. Daarna snel naar de supermarkt om wat drinken te halen voor nu en onderweg. Ik was ondertussen een uitgedroogde spons. Loop ik die supermarkt uit, krijg ik een bericht dat de medepassagiers 1530 uur niet halen en het toch 1600 uur wordt. Nou dat was zweten voor niks.

Nu had ik wel tijd om thuis nog even bij te komen, mijn airbnb host te bedanken en mijn telefoon op te laden. En toen op naar de blablacar voor de terugweg. Ja hoor je gelooft het niet, maar ik kon die kut auto niet vinden. Dus ondertussen was ik 20  minuten te laat. Maar wat dus zo toevallig was, is dat die jongen en dat meisje van de heenweg ook weer dezelfde chauffeur hadden geboekt. Dus via hun kon ik de locatie gelukkig achterhalen en heb ik nog nooit zo snel gelopen in me leven. Wat een stress, bijna geen lift naar Valencia 😂, maar het is allemaal goed gekomen.

Thuis was ik helemaal gesloopt. Even douchen en een pizza bestellen. Ik heb nog nooit zo’n gore pizza bezorgd gekregen, grote telleurstelling dus, want ik had super erge honger. Ondertussen heb ik de wedstrijd van Nederland – Oekraïne gekeken op de Spaanse tv, wat klinkt dat grappig zeg.

Nog even het huisje een beetje opruimen en een wasje draaien, want tja, helaas behoren die taken me hier ook toe. En daarna ontspannen, want ook vandaag hadden we weer ruim 16000 stappen en is er nog weinig van mijn voeten over.

Ik vond Madrid echt geweldig en raad deze stad dan ook zeer aan, aan iedereen die graag op stedentrip gaat. Ik heb hier zelf 2.5 dag gehad en dit is wel echt net te kort. Ik zou adviseren 3-4 dagen te gaan om echt te zien wat je wil zien. Ik ben wel heel erg blij weer terug te zijn in het vertrouwde Valencia, het voelt oprecht weer als thuiskomen, dus dat voelt enorm fijn ❤

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellen:
    16 juni 2021
    Hi lieve Roos, volgens mij heb je het onwijs naar je zin zo te lezen. En je onderneemt veel!
    Binnenkort gaan wij op patser passen ;-). Zou jij Harmen willen aanmelden voor je verslagen? [email protected]? Liefs en geniet!! xx
  2. Rosalie Kroom:
    16 juni 2021
    Ik heb Harmen aangemeld. Hij ontvangt binnen enkele minuten een email waarmee hij de aanmelding voor de mailinglijst kan bevestigen. Hierna ontvangt hij standaard een mailtje 😊
  3. Hamen:
    16 juni 2021
    ik ben nu weer bij:-) Mooie verhalen Roos. Je geniet merkbaar van je avontuur. Lekker hoor!
  4. Marian Hilke:
    17 juni 2021
    Je bezoeker niet te veel verwennen met chocolade hoor. 🤪🤭