Cata de vino 🍷

4 juni 2021 - Valencia, Spanje

Weer lekker vroeg klaar vandaag, namelijk 11:30 uur!! Yeaah🥳. Weer even snel langs huis om de laptop op te halen en daarna door naar Dulce de Leche voor een lunch. Ik had het brunch menuutje voor €8.00 en dit houd in: 2 mini croissantjes, een mini sapje, briochbroodje met spek, ei, avocado en een oranje smurrie, een koffie/thee en een mini yoghurtje met fruit en muesli. Me gusta muchisimo 😍. De schuim op de koffie had een beer hoofdje, ik denk dat zij net als Zoë (one of my best friends ❤) vonden dat ik een bearface had zonder make-up😂😂.

Thuis had ik nog 2 uurtjes voordat ik de deur uit moest, dus heb ik nog even zitten bloggen en leren. Ik moest me klaarmaken voor de wijn proeverij die om 18:00 uur zou beginnen. Het was even zoeken waar het plaats vond, maar uiteindelijk heb ik het gevonden. Het was 22 minuutjes lopen vanaf mijn huis. Het was op een super mooie (en voor hem nieuwe) locatie.

Er waren vele internationale vrienden aanwezig van Tristan (hij organiseerde het) die op de erasmus universiteit van Valencia studeren voor een half jaar. Zo waren er Duitsers, Oostenrijkers, Fransen, Nederlanders en zelfs iemand uit Zweden en Costa Rica.

De wijnen waren heerlijk, de een smakelijker dan de ander, maar stuk voor stuk goede wijnen. We kregen 3 witte en 2 rode wijnen geserveerd en achteraf ook nog wat lekkere tapas zoals fuet, een kaas en olijven.  Ik kreeg diverse informatie over de wijnen, speculeerde over de smaken en ondertussen had ik super gezellige gesprekken met iedereen. Iedereen was super open en sociaal naar mij ondanks dat ze daar als een soort groep waren die elkaar al kenden. Zo bleken sommige studenten een huis te huren van dezelfde eigenaar als ik waar ik mijn huis van huur, echt super toevallig!

De wijnproeverij had plaats moeten vinden van 18:00 uur tot 20:00 uur. Uiteindelijk zat ik er om 22:00 uur nog. Vlak hierna gingen we weg en hebben we nog een drankje gedaan op een terras in El Carmen met een hapje erbij, echt mega mega gezellig!

Uiteindelijk om 00:00 naar huis gegaan, want om 01:00 was ook de avondklok dus het werd wel zo’n beetje tijd omdat ik vanaf daar ook nog 25 minuutjes moest lopen. Wat een heerlijke avond was dit!

1. Marijk:
    8 juni 2021
    Wat een geweldig verhaal weer! Zulke leuke dingen maak je mee, geniet er echt van.😍